Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 21 december 2020

God Jul & Gott Nytt År!

 

Idag vänder det! Vintersolståndet är idag. Nu går vi mot ljusare tider, det kan behövas när det inte finns någon snö som lyser upp markerna. Och på torsdag är det julafton. Jag är så lycklig över det fina mottagandet som Simons äventyr har fått. Bästa julklappen! Fler recensioner lär komma - jag vet att flera läser e-boken under julledigheten - men för nu är jag supernöjd över allt fint som har sagts. Här nedan följer några recensenters ord. (Samtliga finns på Instagram)

Marias trevliga böcker

Det här är en jättehärlig, fantasirik berättelse som både förvånar och glädjer. Läsaren får följa med på diverse roliga äventyr som att rädda måsägg från illrar, hjälpa sjuka älgkalvar och heja på rödingarna i rödingracet.  Men jag vill verkligen rekommendera den här boken, den är helt underbar!

Annebannes bokhylla

Wow vilken härlig barnbok! Det är en välskriven och spännande bok som jag blev glad över att läsa. Den får fullpott av mig och även illustrationerna är fantastiska. Kan varmt rekommendera er denna bok.

Ord blir till liv

Vi fick chansen att få läsa denna fina söta bok jag och min son Oscar som är 8 år. Perfekt bok för högläsning och han läste vissa delar själv för läs träning. Han tyckte den var spännande och rolig , vi satt och skratta ihop . Hans favorit var måsens dialekt 😂 Han tyckte bara att vissa ord var lite svåra att förstå sig på men hel heten gjorde det inget.  

Books of Magnus

Denna är en bok för barn och handlar om muspojken Simon som bor med sin syster Moa, mamma och pappa. I närheten bor det en familj med en tax och en katt. Simon brukar smyga dit och och kolla på människorna för han tycker det är spännande. En dag så hamnar han av misstag i en stövel och hamnar i Norge där han träffar Viktor. Äventyret kan börja! En välskriven bok som i första hand riktar sig till barn men även som vuxen får man ett par glada skratt. Jag kommer aldrig glömma Tranan Ada och hennes man Gösta! Var tvungen att väcka sambon. 

❤️ 

Simon bryr sig inte särskilt mycket om recensionerna, han är mer intresserad av julafton. Eller - intresserad är fel ord. Han är snarare supertaggad inför julafton. Han vill bra gärna veta vad han ska få av tomten. Simon har skrivit en önskelista. På den står det bland annat att han önskar sig en fin penna. Med pennan tänker han skriva viktiga saker i klokboken. Vad klokboken är? Det får ni läsa om i Simons äventyr.


Med dessa fina recensioner som verkligen värmer i hjärtat och 

en Simon som längtar till julafton önskar vi

God Jul & Gott Nytt År!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar