Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 21 november 2020

Låt spelet börja

Bokens titel: Låt spelet börja 
Författare: Christina Schiller
Förlag och år: Bokfabriken 2020
Finns hos: Bokfabriken  Bokus Adlibris  ISBN
Betyg:-4

Handling:

Leo Conway är frustrerad. Hans nya affärskontakt Mikael Vingåker verkar göra allt för att undvika att träffa honom. Nog för att Vingåkers högra hand, Anna Molin, verkar vara både smart och kompetent, för att inte tala om fängslande, men han tvivlar. Vad är det företaget vill dölja? Ju mer han gräver, desto närmare kommer han Anna, och hennes närvaro väcker känslor inom honom som han helst vill undvika.

Angelique behöver ingen man. Hon har på egen hand byggt upp sitt dataspelsföretag och var tveksam till att söka en partner till att börja med. Och nu detta. Mellan henne och Leo flyger gnistorna, och det blir svårare och svårare att hålla emot. Dessutom, är det värt att avslöja sig för att komma snabbare framåt, eller kan det rasera allt hon åstadkommit?

Medan Leo och Angelique dras till varandra som blomman söker solen hotas både företaget och kärlek av det förflutna, som kryper allt närmare ju mer intensiv deras relation blir.

Mina tankar:

Låt spelet börja är en annorlunda feelgood som utspelar sig i en mansdominerad bransch. Angelique är kvinnan som driver eget företag under täckmanteln Mikael Vingåker. Eftersom hennes chanser att lyckas som kvinna är tämligen små använder hon det påhittade namnet. Det här väckte många frågor hos mig. Är det verkligen så här tufft att vara kvinna i den branschen? Väldigt tråkigt i så fall. Det är en spännande feelgood som får mig att vilja läsa vidare. Det är en underhållande och välgjord handling, men jag hade velat se mer av de stora händelserna. Det känns som författaren har haft lite för bråttom att berätta mera. Jag hade uppskattat om hon stannat upp mera i de avgörande scenerna och låtit karaktärerna känna mer.

Låt spelet börja bjuder på charmig och fängslande läsning. Boken känns annorlunda genom att det är lite deckare över den. En feelgood jag helt klart kan rekommendera, särskilt om man vill läsa en romantisk historia som utspelar sig i dataspelsbranschen.  

Tack Bokfabriken och Christina Schiller för att jag fick läsa och recensera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar