Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 20 april 2020

Inspiration

Deltog i en frågestund igår i ett community som Anna Lovind driver. Det är så inspirerande att lyssna på andra kvinnor och deras tankar om sitt skapande. Efteråt fick jag ett infall att måla en bild jag haft inom mig några dagar.


Det blev denna, en målning inspirerad från en sommar i stugan. Vi gjorde en utflykt till det som vi kallar för måsön och strosade omkring där. Jag fick syn på kärringtand som växte mellan stenarna och jag tog en bild med mobilen. Det var så fint med de gula blommorna mot de grå klippblocken. De tycktes växa ur ingenting mellan klippblocken. Kreativiteten är som blommorna. Den uppstår ur tillsynes ingenting.

Måsön är för övrigt den ön i Simons äventyr där Simon och Viktor räddar några måsägg från listiga illrar. Hur det går? Det får ni veta den 23 november då boken släpps på marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar