Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 5 april 2020

Det närmar sig

Simon hjälper Viktors morfar
Jag har lite svårt att ta in det, men i höst kommer min första bok ut. För så är det ju. Det finns ett liv bortom COVID-19, och det kommer en höst. Det kommer även en vår, även om det är annorlunda mot hur det brukar vara. Det känns som att fåglarna gör vad de kan för att muntra upp oss när vi går i naturen, även om jag förstås vet att det är fågelhannarna som försöker locka till sig en hona. Våren och sommaren och hösten kommer, oavsett COVID-19 eller inte.

Därför känns det extra roligt att få mail från illustratören som ritar för fullt. Det är så kul när berättelsen får liv av hennes bilder, berättelsen som förut bara fanns i mitt huvud. Om några månader är den ute i världen, och jag hoppas ni läsare kommer tycka om den. Här får ni smakprov från illustratören.





Viktor klipper ut figurer att hänga som dekorationer.





Det är mycket Simon får vara med om hos Viktor. Bland annat har de en stor fest varje sommar. Det stora rödingracet är ungefär lika stort som julafton. Inte riktigt i samma klass, men rödingracet kommer inte långt efter. Självklart får barnen hjälpa till i förberedelserna, här ser ni Viktor klippa ut figurer till dekorationer.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar