Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 21 december 2019

Skrivradion

När jag började skriva på Draksagan del 1 sökte jag på nätet om synopsis. Poddradion Skrivradion kom då upp bland förslagen och jag började lyssna. Det var som att hitta en guldgruva. Här finns intervjuer av många intressanta författare som generöst delar med sig av skrivtips mm. Sara Lövestam, Stefan Casta, Louise Halvarsson för att nämna några. Som lyssnare har du möjlighet att skicka in förslag på författare du vill veta mer om. Jeanette Niemi på Kreationslotsen tar gärna emot förslag, så jag tipsade om Brevvännerna av Eli Åhman Owetz. Jeanette blev intresserad så jag skrev några frågor. Det blev hela 25. Några av de frågorna fick jag svar på i intervjun av Eli Åhman Owetz. Här kan du lyssna på Eli. Här finns även min recension av Brevvännerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar