Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 15 november 2015

Inom oss alla


Var på symboldag förra helgen och målade denna bild efter en meditation. Bilden symboliserar stillheten som finns inom oss alla. Vi lever i en turbulent tid med terrordåd och människor som flyr. Då är det mer viktigt än någonsin att stilla sig och gå inåt. Finna tyngdpunkten inom dig. Hålla fast vid den och känna stillheten. Friden. Oavsett hur turbulent det än är, finns alltid friden inom dig. Det gäller bara att stanna upp och känna in den. Ju mer du gör detta, desto mer påverkas andra områden i ditt liv. Det är som ringar på vattnet. Även andra påverkas. Så låt oss sprida frid och medkänsla och acceptans och kärlek. Det vi sänder ut får vi åter. Känn därför ingen rädsla eller ilska eller hat. Det är precis det terroristerna vill. De vill att vi ska bli rädda och vända oss mot varandra. Fortsätt leva istället. Fortsätt ha kul. Fortsätt Love & Play, som Pia skulle säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar