Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 6 augusti 2010

Märkligt mode

Upptäckte till min stora bävan att mina favoritjeans är alldeles trådslitna. (Varför kan de inte hålla hur länge som helst? Vore det bästa ur ekologisk synvinkel, tycker jag.) Suckade och såg framför mig x antal timmar som spenderas i provhytterna medan jag febrilt försöker hitta något par jeans som sitter någorlunda. Nåväl, bara att ta sig i kragen och dra till klädbutikerna. Men det gick över förväntan. På redan första försöket hittade jag till min stora lättnad ett par som faktiskt sitter riktigt bra. Puh! Då var den saken ur världen. Det bästa var att jag fick byxan till halva priset.

Kikade för säkerhets skull in på H&M. Och blev påmind om detta märkliga mode som gäller just nu. Vad är det för poäng med att köpa ett par jeans som redan ÄR trasiga?? Det här modet övergår mitt förstånd. Varför ska man köpa ett par som redan är trådslitna och urtvättade?? Inte tusan vill jag betala 400 kr för ett par jeans som redan är fallfärdiga från början. Mao är jag modern med mina trådslitna jeans.... i så fall är jag hellre omodern än går omkring i byxor med hål! :-) Tack och lov finns det ändå butiker som inte följer modets nycker fullt så mycket som vissa andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar