Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 10 november 2009

DNA och vårt mående

Läser i Slumpen är ingen tillfällighet om att DNA-spiralen påverkas av personens känslotillstånd.

När en människa är stressad, irriterad, ilsken, frustrerad eller rädd, dras DNA-spiralerna ihop och blir mer hopvridna. De stänger av en del av kommunikationen med andra celler.
Men när en människa känner raka motsatsen, dvs avslappning, kärlek, uppskattning och tacksamhet blir DNA-spiralerna mer avslappnade. De blir längre och kommunicerar fritt med omgivande celler.

Detta bevisar därmed det som vi redan vet: människan mår bäst i en kärleksfull, avslappnad miljö där hon får uppskattning för den hon är.

Fascinerande att man konstaterat detta ända ner på DNA-nivå! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar