Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 17 september 2018

Våga

Nåddes av beskedet att Claire Wineland är död. Hon var en sådan personlighet. Som det här filmklippet. Det är så starkt. Här kan ni läsa mer om henne. Läste hennes mammas tankar och särskilt en mening berörde mig djupt:

Oh mom, perfect people are so boring!

Den fick mig att både skratta och gråta. Och med de tankarna fortsätter jag att skriva. För jag vill berätta om Clara som gör allt hon kan för att vara perfekt medan draken Fabian gång på gång tillrättavisar henne. 


Vi är här för att lära. Våga göra misstag. Våga vara du. Livet blir så mycket roligare när vi bjuder på oss själva.  För vi lever en försvinnande kort stund här på jorden. Vill vi då på ålderdomshemmet blicka tillbaka på livet och ångra allt vi inte gjorde? Nä. Trodde väl det. Så njut av att leva. 

Namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar